Teatr Słowacki w Krakowie
EN | PL
Vernon Subutex
Tajemnice Wesela
Bolesław Śmiały
Rabacja
Zemsta
szklanepaciorki
Teatr w Krakowie. Prolog
Wyzwolenie
Plastiki
Strona główna Aktualne spektakle Archiwum spektakli
 
Aktualności Repertuar Spektakle Zespół Teatr Galeria Bilety

Archiwum spektakli

Obsady premierowe przedstawień po 1945 roku

Martyna Lechman (PWST)

Śpią wystawy

reżyseria: Krzysztof Popiołek (PWST)
teksty piosenek: Krzysztof Popiołek (PWST)
muzyka: Jonasz Sołtyk
scenografia i kostiumy: Anna Wołoszczuk
choreografia: Maciej Gośniowski (PWST)
dyrygent: Giuseppe Gimelli
przygotowanie wokalne: Sylwia Olszyńska
animacje: Lucija Mrzljak
asystent reżysera: Tomasz Bałdyga
asystent scenografa: Radosława Burdzy (ASP)

Musical familijny wystawiony przez studentów krakowskich uczelni artystycznych. Barwne i atrakcyjne widowisko przenosi nas w magiczny świat dzieciństwa. Zarówno młodym, jak i starszym widzom spektakl ten zaoferuje wiele niezapomnianych przeżyć i cennych przemyśleń. Starszym pozwoli
powrócić do najwcześniejszych wspomnień, a młodszych wprowadzi w fantastyczną krainę baśni. Spektakl został objęty honorowym patronatem
Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego, Akademii Muzycznej i Akademii Sztuk Pięknych im. J. Matejki w Krakowie.

Bilety:
normalny – 30 PLN,
ulgowy – 20 PLN

organizacja produkcji - Gabriela Korwin-Piotrowska

 

Premiera: 07.06.2014

Czas trwania: 1 godz. 45 min.


Obsada:

aktorzy:   Martyna Krzysztofik
~   Joanna Łaganowska
~   Sławomir Maciejewski
tancerze:   Agata Kmita (PWST)
~   Aneta Orlik
~   Jan Lorys (PWST)
soliści:  
sopran:   Sylwia Olszyńska
~   Natalia Czuchaj
alt:   Justyna Kopiszka
~   Wiktoria Zawistowska
tenor:   Rafał Tomkiewicz
oraz:   Orkiestra i zespół wokalny "Coryphaeus" /Akademia Muzyczna w Krakowie/


Projekt dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego 

Patronat honorowy: 

Recenzje:

Agnieszka Dziedzic, Gdy śpią wystawy, budzi się wyobraźnia, /portal tetralia.pl/, 26.06.2014

Śpią wystawy tworzą coś na kształt pstrokatego patchworku, utkanego z różnorodnych form wyrazu. Jednak alternatywne sposoby prowadzenia narracji maluchom nie sprawiają najmniejszych problemów. Wręcz p[...]

...

Śpią wystawy tworzą coś na kształt pstrokatego patchworku, utkanego z różnorodnych form wyrazu. Jednak alternatywne sposoby prowadzenia narracji maluchom nie sprawiają najmniejszych problemów. Wręcz przeciwnie – w lot pojmują, że warstwa muzyczna może z powodzeniem zastępować historię opowiadaną przez narratora czy zdarzenia zachodzące w toku gry aktorskiej. Tym bardziej, że muzycy i dyrygent od samego początku mają zagwarantowane miejsce na scenie, gdzie reżyser lokuje ich w wyniku konsekwentnie realizowanego pomysłu – jako integralną część fabuły. Podobnie z elementami tańca – choreografia nie służy już jako ilustracja czegoś innego, ale ma cechy autonomicznego, rządzącego się własnymi regułami, świata. Jeszcze innym komunikatem są elementy pantomimy, wymagające od obserwatorów wzmożonej koncentracji. Ale synteza wszystkich składników przebiega nad wyraz spójnie.

Na uwagę zasługuje także scenografia, odbiegająca od tego, co zwykło się uważać za wzorzec w kreowaniu przestrzeni scenicznej w teatrze dziecięcym. Feeria przypadkowych kolorów, wachlarz rekwizytów i pompatyczne dekoracje – takie mniej więcej klisze mogą się pojawić. Tymczasem projekt Anny Wołoszczuk cechuje oszczędność i wyraźnie wyczuwalna świadomość użytego przedmiotu.

(...) Powodów, aby wybrać się na ten spektakl do MOS-u, jest wiele.

całość recenzji

 

Paweł Głowacki, Zapach marionetki, /Program Drugi Polskiego Radia/, 04.07.2014

To jest jednak seans zatykający na chwilę, może nawet zdumiewający. Od Sofoklesa - ileż się teatralnych rewolucji przewaliło przez świat! Jak wiele awangard, estetycznych przełomów, wynalazków aktorsk[...]

...

To jest jednak seans zatykający na chwilę, może nawet zdumiewający. Od Sofoklesa - ileż się teatralnych rewolucji przewaliło przez świat! Jak wiele awangard, estetycznych przełomów, wynalazków aktorskich, reżyserskich, dramaturgicznych, scenograficznych oraz muzycznych wybrzmiało! Moliery, Szekspiry i dell’arte! Ibseny, Strindbergi i Czechow! Brecht oczywiście! Realizmy, naturalizmy i symbolizmy! Teatr absurdu i teatr ekspresji szalonej! Teatr polityczny, społecznie zaangażowany, metafizyczny, a także okrucieństwa! Brutalność i liryzm! To i tamto! Lewą nogą za prawe ucho i nosem za piętę prawą! Performans totalny! Obscena, gołe zady i rewelacje polegające na skłanianiu widza do macania uwolnionego z biustonosza cycka aktorki nowoczesnej skrajnie! Tak, od Sofoklesa trwa, jakby Tadeusz Kantor rzekł, pospolite ruszenie awangard wszelkiej maści i pod wszystkimi sztandarami, a tu, w Małopolskim Ogrodzie Sztuki – co? Przez epokę post-teatru przebrnąwszy, w epoce postpost, a nawet postpostpost-teatru tkwimy, teatr już tyleż na głowie stoi, co na uszach tańczy, a Popiołek i Lechman, przecież wciąż studenci szkoły teatralnej, czyli istoty, które na lep młodzieńczej kontestacji scenicznej winny się łapać niczym muchy – co czynią? Wracają do źródeł. Nie mówią o świecie, nie mówią o Polsce, ani wczorajszej, ani dzisiejszej, ani jutrzejszej – mówią o cudzie lalki. Snują, i to po staremu, w fantastycznie niedzisiejszej poetyce snują opowieść o najprymitywniejszym sednie iluzji, o pestce teatru, o tej chwili zawrotnej, kiedy byle patyk staje się wężem, mieczem lub chropawą miłością, wystarczy tylko zacząć śnić, albo ruszyć pamięcią do czasów krótkich spodenek, kiedy z patykami było tak codziennie. Nie chce być inaczej, zwłaszcza dziś nie chce być inaczej: ten Lechman i Popiołka gest sceniczny jest zdumiewający.

całość recenzji

 

Łukasz Drewniak, Solo, duo, gruppo - „Kołonotatnik 11”, /teatralny.pl/, 07.07.2014

Zaimponował mi rozmach formalny tego widowiska, osiągnięty bez żadnego ostentacyjnego przepychu inscenizacyjnego: poza podłogowymi puzzlami za dekorację robią po prostu muzycy z orkiestry. Fajnie, ż[...]

...

Zaimponował mi rozmach formalny tego widowiska, osiągnięty bez żadnego ostentacyjnego przepychu inscenizacyjnego: poza podłogowymi puzzlami za dekorację robią po prostu muzycy z orkiestry. Fajnie, że młodzi reżyserzy dłubią równolegle w różnych konwencjach scenicznych, że nie wystarcza im czysty dramat i zwykły teatr, wynajdują formy skażone, hybrydalne, konfrontują z nimi aktorów.

źródło

 
Adres: pl. Św. Ducha 1, 31-023 Kraków centrala: 12 424 45 00, 12 424 45 11, 12 424 45 44 e-mail:
Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0,goodsport – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. offerclient - sesja klienta
  4. CMS_DEBUG – debugowanie strony
  5. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  6. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  7. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www
  8. ADMS_ID, storeregion, mbox, georouting_presented, BANNER_TYPE, s_pers, s_vi - adobe.com
  9. x-src, datr - używane przez facebook.com

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.